نداشتن کیسه ی صفرا

تبلیغات
داستان کوتاه کد موزیک
نداشتن کیسه ی صفرا

98

کیسه صفرا برای شما مهم است. کبد به طور مداوم صفرا تولید می کنند که به کیسه صفرا سفر کرده و در آن ذخیره و تغلیظ می شود. صفرا به هضم چربی کمک می کند. بنابراین کیسه صفرا پس از خوردن یک وعده غذای چرب، مقدار زیادی صفرا به روده ترشح می کند صفرا در بدن سبب دفع مواد زائد و سموم می شود. کیسه صفرا به دفع کلسترول بدن، چربی ها و سموم محلول در چربی کمک می کند.

افراد بدون کیسه صفرا بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات گوارشی و کبد چرب هستند. در آنها حتی در مجاری کبد سنگ می تواند تشکیل شود. خطر ابتلا به کبد چرب نیز در افراد بدون کیسه صفرا بیشتر است. برخی از شما اگر کیسه صفرا ندارید باید بدانید گیاهان و مکمل های تغذیه ای بسیار مفید هستند.
زمانی که شما کیسه صفرا ندارید چه اتفاقی می افتد؟
چگونه یک کبد سالم وخوب بدون کیسه صفرا عمل هضم دارد
تغذیه در نداشتن کیسه صفرا همراه با داشتن مشکل کبدی

زمانی که شما کیسه صفرا ندارید چه اتفاقی می افتد؟

کبد شما همچنان به تولید صفرا ادامه می دهد اما دیگر جایی برای ذخیره آن و یا تغلیظ آن وجود ندارد. بنابراین صفرا به طور مستمر به آرامی داخل روده چکه می کند. لذا اگر شما یک وعده غذایی چرب بخورید قادر نخواهید بود به اندازه کافی صفرا به روده ترشح کنید بنابراین هضم چربی ضعیف خواهد شد. این به این معنی است که بسیاری از مردم بدون کیسه صفرا تجربه اسهال، نفخ، تهوع و یا سوء هاضمه دارند. هضم چربی به خوبی انجام نمی شود و شما قادر به هضم اسیدهای چرب ضروری، از جمله امگا ۳ و امگا ۶ نخواهید بود. همچنین به این معنی است که شما به سختی ویتامین های محلول در چربی مانند ( D، E، A و K ) جذب خواهید کرد و این مواد مغذی برای سلامت خوب و حیاتی هستند و شما احتمالاً نیاز به گرفتن یک مکمل پیدا خواهید کرد.

چگونه یک کبد سالم وخوب بدون کیسه صفرا عمل هضم دارد

اول از همه این مهم است که شما متوجه باشید که یک مشکل کیسه صفرا دارید و اگر کبد شما سالم نیست صفرا کاهش یافته و صفرا مستعد به تشکیل لجن و سنگ در کبد خواهد بود. و خارج کردن کیسه صفرا این مشکل را حل نمی کند و تشکیل لجن و سنگ در کبد می تواند عملکرد آن را به خطر اندازد.

تغذیه در نداشتن کیسه صفرا همراه با داشتن مشکل کبدی

مصرف محصولات لبنی ( شیر، پنیر، بستنی، ماست ) و غلات را کاهش دهید و یا از خوردن آنها با همدیگر اجتناب کنید. همه این موارد در بیماری کیسه صفرا و بیماری کبد برای هضم بسیار دشوار هستند. عدم تحمل غذایی یک علت شایع مشکلات کیسه صفرا است و تحقیقاتی وجود دارد که عدم تحمل گلوتن را با سنگ های صفراوی پیوند می دهد. یک دلیل خوب برای کاهش حبوبات کاهش خطر ابتلا به کبد چرب است. تغذیه می تواند خطر کبد چرب را عکس نماید.
گیاهان خاردار، ریشه قاصدک و برگ کنگر فرنگی تولید صفرا و جریان صفرا افزایش می دهد تورین یک اسید آمینه لازم برای تولید صفرا است. این به شما کمک می کند تا احساس راحتی بیشتری بعد از غذا داشته باشید و خطر تشکیل سنگ داخل کبد را کاهش می دهد.
برخی از چربی های خوب را بخورید و از چربی های بد جلوگیری کنید. دکتر شما ممکن است توصیه کند تا پس از برداشتن کیسه صفرا به دنبال یک رژیم غذایی کم چربی باشید این چربی لازم نیست و در واقع مضر است. بدن شما به شدت نیاز به چربی های خوب دارد و توصیه این است که مقادیر متوسطی از روغن زیتون، آوکادو، روغن و شیر نارگیل، آجیل و دانه ها در رژیم غذایی خود داشته باشید.
مکمل های آنزیم گوارشی با کیفیت خوب بخورید نمکهای صفراوی طبیعی در هضم چربی و هضم کامل تر ویتامین های محلول در چربی به شما کمک خواهد کرد.
شما ممکن است به مکمل ویتامین D3 نیاز پیدا کنید. افراد با کبد در معرض خطر و مشکل در عملکرد گوارش اغلب دچار کمبود ویتامین D هستند. قرار گرفتن پوست در معرض اشعه UVB خورشید، بدن را به تولید ویتامین D قادر می سازد با این حال، این روند در کبد و کلیه ها رخ می دهد در مردم دارای کبد بیمار، اغلب ویتامین D به اندازه کافی تولید نمی شود. بنابراین یک ایده خوب انجام آزمایش خون و مصرف یک مکمل است ۵۰۰۰ IU ویتامین D3 دوز بی خطر و موثر برای اکثر مردم است. ولی بهتر است با دکتر خود مشورت نمایید
برخی از غذاها تلخ و ترش را در رژیم غذایی خود وارد نمایید. این غذاها بهبود هضم را آسانتر و به تحمل چربی های خوب در رژیم غذایی کمک می کند. غذاهای تلخ و ترش مناسب شامل لیمو، کاهو، کاسنی ایتالیایی (radicchio)، کاسنی، کاسنی فرنگی و برگ قاصدک می باشد.




:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی احمدی
تاریخ : چهار شنبه 3 دی 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: